magyar   italiano

Beszámoló a debreceni kirándulásról

Kirándulás Debrecenbe

A november 10-11-i hétvégén – az immár szokásosnak tekinthető, félévenkénti „tanulmányi kirándulás” új fejezeteként - Debrecenben járt a doktori hallgatók kis csoportja: Szkárosi Endre tanár úr, a régebbi hallgatók közül Dombi Anikó és Zombori Áron feleségével, a volt olasz szakos Kollár Emíliával, valamint két elsőéves doktorandusz, Berényi Márk és Giulio D'Angelo.

A jó beszélgetésekre alkalmat adó vonatút után elsőként a debreceni Református Kollégiumba vezetett az utunk, ahol megtekintettük a sok kuriózumot kínáló iskolatörténeti kiállítást, a kollégium patinás könyvtárát, Csokonai Vitéz Mihály emlékszobáját és az oratóriumot, amely a magyar országgyűlés ideiglenes otthona volt az 1848/49-es szabadságharc során. Érdekesnek bizonyult a szintén itt található (református) egyháztörténeti múzeum gyűjteménye is.

Innen a MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központba mentünk, ahol Puskás Istvánnal, a debreceni olasz tanszék oktatójával is találkoztunk. 1 órakor angol nyelvű vezetésen vettünk részt az Alkony - A figuratív festészet nemzetközi tendenciái című kiállításon, majd megtekintettük a múzeum állandó gyűjteményéből készült aktuális kiállítást, amelyen olyan műremekek láthatók, mint Mednyánszky László, Gulácsy Lajos, Vajda Lajos, Ámos Imre, Korniss Dezső, Erdély Miklós, Lakner László és mások festményei. Itáliai múzeumokban és képtárakban edzett lábtempónk révén időnkből futotta még a Kondor Béla megrázó életművét prezentáló képtár-rész megtekintésére is.

A múzeumlátogatások után a Debreceni Egyetem Olasz Tanszékére voltunk hivatalosak, ahol Pete László tanszékvezetővel és a tanszék két oktatójával, Puskás Istvánnal és Puskás Katalinnal találkoztunk. Meghitt szakmai beszélgetést folytattunk tanszékeink és programjaink helyzetéről, a szakmai lehetőségekről és korlátokról, illetve a távolabbi kilátásokról. A beszélgetést vacsora mellett folytattuk tovább, és a belvárostól a Nagyerdőn található kollégiumi szállásunkig vezető nagy sétával zártuk a napot.

Másnap délelőtt megnéztük a Szent Anna-templomot és a Debreceni Református Nagytemplomot, majd – ismét vonaton, nagyokat beszélgetve - hazatértünk Budapestre.

A kirándulás képei a Galériában tekinthetők meg (köszönet értük Áronnak, aki végig fényképezett a kirándulás alatt!)

Dombi Anikó

Hírek

Vígh Éva "A párduc szimbolikája a középkori irodalomban" c. előadása

Vígh Éva előadásának a Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltára ad otthont 2019. június 13-án 17:00 órakor.

Vígh Éva "ÁLLATSZIMBÓLUMTÁR A – Z" c. kötetének bemutatója

A kötetbemutató a 90. Ünnepi Könyvhét alkalmához kapcsolódóan kerül megrendezésre Szegeden, 2019. június 14-én, 17:00 órakor.

Magyar Dantisztikai Társaság 2019. júniusi ülése

A Magyar Dantisztikai Társaság következő ülése 2019 június 21-én, pénteken, 15.30-tól lesz megtartva Nagy József előadásával.

Magyar Dantisztikai Társaság 2019. májusi ülése

Az MDT következő ülésén Olbert Mariann előadását hallgathatjuk meg az elkészült Pokol-kommentárhoz készült illusztratív ábrákról.

26. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál: Fordítás és ferdítés, a Balatonfüredi Fordítóháztól a Balassi Műfordítói Nagydíjig

Érdekes előadás a 26. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon " Fordítás és ferdítés, a Balatonfüredi Fordítóháztól a Balassi Műfordítói Nagydíjig" címmel

Magyar Dantisztikai Társaság 2019. márciusi ülése

A MDT márciusi ülésén Faragó Dániel Inferno Dantis, avagy színpadra írni Dante Poklát című előadását hallgathatjuk meg.

Politikai mozgalmak és avantgárd c. tanácskozás és a XXII. AIPI Kongresszuson elhangzott előadások szövegeinek bemutatója

Tanácskozás és bemutató az Olasz Kulturintézetben a Horvát Nagykövetség együttműködésével 2019. március 6 szerda –15.00-19.00 óra

Magyar Dantisztikai Társaság 2019. februári ülése

Az MDT következő ülését 2019 február 22-én, pénteken, 15.30-tól, a szokott helyen (ELTE Olasz Tanszék, Kardos Tibor terem) tartja. Nagy Eszter, előadásának címe: Krizsafán fia György Szent Patrik Purgatóriumában: a Visiones Georgii túlvilágképe az Isteni színjáték és a ...

Dantisztikai könyvbemutató

2019. február 14-én (CS) 18 órakor dantisztikai könyvbemutató lesz a Budapesti Olasz Kultúrintézetben.

Magyar Dantisztikai Társaság 2019. január

A Magyar Dantizstikai Társaság következő ülését 2019 január 25-én, pénteken, 15.30-tól, a szokott helyen (ELTE Olasz Tanszék, Kardos Tibor terem) tartja meg. Előadók: Kelemen János, előadásának címe: Pokol-kommentárunk eddigi tanulságai; Hoffmann Béla, előadásának ...
Főoldal   |  Rólunk   |  Hírek   |  Konferencia   |  Klub   |  Írások, tanulmányok   |  Galéria   |  Kapcsolat   |  Beszámolók
ELTE Olasz Tanszék, 1088 Budapest, Múzeum krt. 4/c. | Telefon., fax: +36 1 411 6563. | E-mail: info@itadokt.hu
Logo by Kovács Borbála Designed by Avalanche and coded by Netcube
Copyright © ITADOKT 2010. Minden jog fenntartva.